FAQ

Prenumeration

  • Hur kan jag skräddarsy min prenumeration och vad kostar det?

    När du registrerar dig finns det möjlighet att välja ett antal färdiga prenumerationer från 599 kr i månaden.

    Se prenumerationer

    Efter att du har valt en löpande prenumeration kan du fortfarande göra tillfälliga förändringar från månad till månad. Du kan exempelvis lägga till ett extra plagg i ditt klädpaket eller beställa ett extra klädpaket den månaden.

    Priser

    Ett extra plagg: 200 kr per plagg. Du kan dock endast beställa upp till 6 plagg per sändning.

    Ett extra byte: 400 kr för tre plagg. Använd då rabattkoden “extra” i kassan.

  • Hur fungerar byten och returer?

    Alla våra klädpaket och enstaka hyresplagg skickas i en återanvändningsbar förpackning där retursedel och instruktioner medföljer. I prenumerationen ingår din frakt och vid enstaka uthyrningar har du förbetalt frakt och retur vid beställningen. När du hyr enstaka plagg är hyresperioden alltid 14 dagar och kläderna måste vara oss tillhanda senast 2 dagar efter att hyresperioden är slut.

    När du är prenumerant bygger tjänsten på att du byter ditt klädpaket när du vill ha nya plagg. Du kan välja att behålla samma plagg över dina månadsbryt, men du debiteras löpande för tjänsten. När det är dags att byta går du in och lägger en ny beställning och väntar på att få den levererad. När leveransaviseringen kommer, packar du ihop ditt förra paket enligt instruktionerna och lämnar in det samtidigt som du hämtar ut det nya. Detta innebär att du endast behöver gå en gång till uthämtningsstället och du har alltid kläder till ditt förfogande hemma.

    Tvätt

    Tvätt ingår alltid och utförs professionellt. Du behöver inte tvätta plaggen innan du återlämnar dem. Ifall du vill tvätta plaggen under tiden du har dem hemma går detta bra. Följ dock tvättråden noga för att inte orsaka skada på plaggen.

  • Hur lång tid tar leveransen?

    Normalt sett tar det 2-5 arbetsdagar tills ditt klädpaket når ditt ombud. Vi skickar ut försändelser på vardagar. Kontakta oss ifall du mot förmodan saknar ditt paket efter 5 arbetsdagar. 

  • Kan jag köpa ut ett plagg som jag tycker om?

    Vi arbetar just nu på att utforma en modell som tillåter utköp av plagg som du vill behålla, men för tillfället tillåts detta endast i undantagsfall efter individuell bedömning . Med hänsyn till våra samarbetsmärken kan utköp i dagsläget endast ske efter ordinarie butikspris och beroende på våra möjligheter att ersätta plagget i sortimentet.

    I alla lägen hjälper vi mer än gärna till att sätta dig som kund i kontakt med aktuellt märke för att du ska kunna köpa ett nytt plagg via dem. I vissa fall kan vi även beställa in detta plagg via oss till dig. Kontakta oss på crew@somethingborrowed.se om just du har fastnat för ett favoritplagg 🙂

  • Kan jag behålla vissa av plaggen och byta ut andra?

    Ja, självfallet kan du det! Har du hyrt något som du tycker väldigt mycket om och vill behålla det en längre period, men vill byta ut de andra är det helt ok. Det du ska tänka på är att du alltid ska ha de antal plagg som ingår i din prenumeration hemma för att inte debiteras extra kostnader. Har du exempelvis en prenumeration där tre plagg ingår och du väljer att behålla ett plagg går du in och beställer två nya plagg, och returnerar de två plagg du inte vill ha. I ditt paket finns det med en lapp som du behöver fylla i för att informera oss om att du behållet ett eller flera plagg istället för att ersätta dem med nya.

  • Vad händer om jag inte är nöjd med plaggets storlek, skick eller utseende?

    Plagget var i fel storlek

    Kontakta oss senast 3 dagar efter att du har mottagit leveransen och berätta vilket plagg som inte har passat dig storleksmässigt. Är du prenumerant erbjuder vi dig ett extra plagg i ditt nästa klädpaket för att undvika onödiga frakter.  Hyr du ett enstaka plagg erbjuder vi ingen ersättning eller retur om du väljer en storlek som inte passar. Kontakta oss dock gärna så kan vi i vissa fall byta storlek mot en ny fraktkostnad.

    Plagget var i dåligt skick eller motsvarade inte mina förväntningar

    Vi gör allt för att kontrollera plaggens skick innan de skickas ut till dig. Ibland händer det att vi missar någon defekt eller att något har hänt under transporten. Kontakta oss omedelbart så hittar vi en lösning.

    Tänk också på vilka plagg som du har beställt, plaggen som är klassade under “Rescue Collection” är varierande i material och kvalitet, de skiljer sig ofta från våra samarbetsmärkens noga utvalda material. Däremot gör du en supertjänst för miljön, då dessa plagg fått ett nytt liv!

    Plagget var inte min smak

    Är det enbart stilen, färgen eller dylikt får du behålla plagget tills du känner att du vill lämna tillbaka hela klädpaketet. Tyvärr kan vi inte erbjuda ersättning i dessa fall. Recensera gärna plagget och lämna feedback i vårt formulär som medföljer i paketet.

  • Vad händer om jag råkar förstöra ett plagg?

    Olyckor händer oss alla – en rödvinsfläck här och en borttappad knapp där! Vi vill inte att våra kunder ska känna sig oroliga över att bära våra kläder, för vi förstår helt och hållet att olyckor lätt inträffar när det kommer till kläder. Därför vill vi lugna er genom att erbjuda er tre ”gratis” olycksfall, eller vad man ska kalla det. En gång är ingen gång, inte heller två eller tre, men från och med fjärde gången kommer vi behöva ta en avgift på 25 % av plaggets värderingspris.
    Har plagget brunnit upp, tappats bort eller blivit stulet? Ja, då får du ersätta plagget genom att betala hela värderingspriset.

  • Vad händer om jag tappar bort ett plagg eller inte lämnar tillbaka det?

    Olycka

    Om du tappar bort ett plagg eller det försvinner behöver du kontakta oss omedelbart. I de lägen blir du då ersättningsskyldig ett belopp som motsvarar vad det kostar oss att ersätta det i sortimentet.

    Försening och utebliven retur

    Om en retur helt uteblir utan att du har kontaktat oss blir du ersättningsskyldig för plaggens ordinarie butikspris samt förseningsavgifter som har tillkommit. När du hyr enstaka plagg behöver de vara oss tillhanda senast två dagar efter att din 14 dagars hyresperiod är avslutad. Som prenumerant har du 5 dagar på dig efter att du har avslutat din prenumeration för gott att retunera plaggen. Förseningsavgiften är 100 kr per dag efter sista returdagen upp till 30 dagar. Är kläderna inte tillbaka till oss efter 30 dagar anser vi att returen har uteblivit.

  • Kan jag skicka in mina kläder till er och få ersättning?

    Än så länge kommer vi inte att erbjuda den tjänsten, men det ingår i våra framtidsplaner att man ska kunna lämna in sina plagg och få rabatt på sin prenumeration. Allt för att underlätta för er kunder att minska eran negativa miljöpåverkan, samt bredda vår garderob så mycket som möjligt. One woman’s trash is another woman’s treasure!

    Är det så att du har plagg som du vill donera är vi självklart tacksamma och ber er att kontakta oss på crew@somethingborrowed.se så att vi kan göra en bedömning. Vi står självklart för frakt eller upphämtning.

Enstaka uthyrningar

  • Hur fungerar byten och returer?

    Alla våra klädpaket och enstaka hyresplagg skickas i en återanvändningsbar förpackning där retursedel och instruktioner medföljer. I prenumerationen ingår din frakt och vid enstaka uthyrningar har du förbetalt frakt och retur vid beställningen. När du hyr enstaka plagg är hyresperioden alltid 14 dagar och kläderna måste vara oss tillhanda senast 2 dagar efter att hyresperioden är slut.

    När du är prenumerant bygger tjänsten på att du byter ditt klädpaket när du vill ha nya plagg. Du kan välja att behålla samma plagg över dina månadsbryt, men du debiteras löpande för tjänsten. När det är dags att byta går du in och lägger en ny beställning och väntar på att få den levererad. När leveransaviseringen kommer, packar du ihop ditt förra paket enligt instruktionerna och lämnar in det samtidigt som du hämtar ut det nya. Detta innebär att du endast behöver gå en gång till uthämtningsstället och du har alltid kläder till ditt förfogande hemma.

    Tvätt

    Tvätt ingår alltid och utförs professionellt. Du behöver inte tvätta plaggen innan du återlämnar dem. Ifall du vill tvätta plaggen under tiden du har dem hemma går detta bra. Följ dock tvättråden noga för att inte orsaka skada på plaggen.

  • Hur lång tid tar leveransen?

    Normalt sett tar det 2-5 arbetsdagar tills ditt klädpaket når ditt ombud. Vi skickar ut försändelser på vardagar. Kontakta oss ifall du mot förmodan saknar ditt paket efter 5 arbetsdagar. 

  • Hur många plagg åt gången kan jag hyra vid en engångsuthyrning?

    Vid en engångsuthyrning kostar frakten 150 kr och täcker upp till sex plagg.

  • Kan jag köpa ut ett plagg som jag tycker om?

    Vi arbetar just nu på att utforma en modell som tillåter utköp av plagg som du vill behålla, men för tillfället tillåts detta endast i undantagsfall efter individuell bedömning . Med hänsyn till våra samarbetsmärken kan utköp i dagsläget endast ske efter ordinarie butikspris och beroende på våra möjligheter att ersätta plagget i sortimentet.

    I alla lägen hjälper vi mer än gärna till att sätta dig som kund i kontakt med aktuellt märke för att du ska kunna köpa ett nytt plagg via dem. I vissa fall kan vi även beställa in detta plagg via oss till dig. Kontakta oss på crew@somethingborrowed.se om just du har fastnat för ett favoritplagg 🙂

  • Vad händer om jag inte är nöjd med plaggets storlek, skick eller utseende?

    Plagget var i fel storlek

    Kontakta oss senast 3 dagar efter att du har mottagit leveransen och berätta vilket plagg som inte har passat dig storleksmässigt. Är du prenumerant erbjuder vi dig ett extra plagg i ditt nästa klädpaket för att undvika onödiga frakter.  Hyr du ett enstaka plagg erbjuder vi ingen ersättning eller retur om du väljer en storlek som inte passar. Kontakta oss dock gärna så kan vi i vissa fall byta storlek mot en ny fraktkostnad.

    Plagget var i dåligt skick eller motsvarade inte mina förväntningar

    Vi gör allt för att kontrollera plaggens skick innan de skickas ut till dig. Ibland händer det att vi missar någon defekt eller att något har hänt under transporten. Kontakta oss omedelbart så hittar vi en lösning.

    Tänk också på vilka plagg som du har beställt, plaggen som är klassade under “Rescue Collection” är varierande i material och kvalitet, de skiljer sig ofta från våra samarbetsmärkens noga utvalda material. Däremot gör du en supertjänst för miljön, då dessa plagg fått ett nytt liv!

    Plagget var inte min smak

    Är det enbart stilen, färgen eller dylikt får du behålla plagget tills du känner att du vill lämna tillbaka hela klädpaketet. Tyvärr kan vi inte erbjuda ersättning i dessa fall. Recensera gärna plagget och lämna feedback i vårt formulär som medföljer i paketet.

  • Vad händer om jag råkar förstöra ett plagg?

    Olyckor händer oss alla – en rödvinsfläck här och en borttappad knapp där! Vi vill inte att våra kunder ska känna sig oroliga över att bära våra kläder, för vi förstår helt och hållet att olyckor lätt inträffar när det kommer till kläder. Därför vill vi lugna er genom att erbjuda er tre ”gratis” olycksfall, eller vad man ska kalla det. En gång är ingen gång, inte heller två eller tre, men från och med fjärde gången kommer vi behöva ta en avgift på 25 % av plaggets värderingspris.
    Har plagget brunnit upp, tappats bort eller blivit stulet? Ja, då får du ersätta plagget genom att betala hela värderingspriset.

  • Vad händer om jag tappar bort ett plagg eller inte lämnar tillbaka det?

    Olycka

    Om du tappar bort ett plagg eller det försvinner behöver du kontakta oss omedelbart. I de lägen blir du då ersättningsskyldig ett belopp som motsvarar vad det kostar oss att ersätta det i sortimentet.

    Försening och utebliven retur

    Om en retur helt uteblir utan att du har kontaktat oss blir du ersättningsskyldig för plaggens ordinarie butikspris samt förseningsavgifter som har tillkommit. När du hyr enstaka plagg behöver de vara oss tillhanda senast två dagar efter att din 14 dagars hyresperiod är avslutad. Som prenumerant har du 5 dagar på dig efter att du har avslutat din prenumeration för gott att retunera plaggen. Förseningsavgiften är 100 kr per dag efter sista returdagen upp till 30 dagar. Är kläderna inte tillbaka till oss efter 30 dagar anser vi att returen har uteblivit.

  • Kan jag skicka in mina kläder till er och få ersättning?

    Än så länge kommer vi inte att erbjuda den tjänsten, men det ingår i våra framtidsplaner att man ska kunna lämna in sina plagg och få rabatt på sin prenumeration. Allt för att underlätta för er kunder att minska eran negativa miljöpåverkan, samt bredda vår garderob så mycket som möjligt. One woman’s trash is another woman’s treasure!

    Är det så att du har plagg som du vill donera är vi självklart tacksamma och ber er att kontakta oss på crew@somethingborrowed.se så att vi kan göra en bedömning. Vi står självklart för frakt eller upphämtning.